Gezonde snacks

Verantwoorde snacks stillen de honger tussen de maaltijden door en geven je extra energie. Vergrijp je niet aan snelle suikers en koolhydraten maar probeer eens de volgende healthy snacks. Ideaal voor een extra energieboost voordat je de gym ingaat.

 

Eierkoek

Rijk aan eiwitten en weinig vet. Kies wel de suikervrije variant!

 

 

Rijstwafel

Beleg met kip, avocado, hummus of pindakaas voor extra eiwitten.

 

Handje noten

Ga voor cashewnoten, walnoten, amandelen, hazelnoten, macadamianoten, pecannoten of pistachenoten. Deze zitten vol vitaminen en mineralen. Kies altijd de ongezouten en onbewerkte variant!

 

Fruit

Pak voor je workout een banaan, stukjes ananas of bessen voor extra energie!

 

Rauwkost

Vol vitaminen, mineralen en vezels. Om wat smaak toe te voegen gebruik een hummus of (zelfgemaakte) magere yoghurt dip.

 

Griekse yoghurt

Bevat veel eiwitten. Voeg fruit en noten toe voor extra vitaminen en energie!

 

Roerei

Rijk aan eiwitten. Varieer met bosui, tomaat, paprika en champignons om je eitje nog gezonder te maken.

 

Zoete aardappel

Vult snel en bevat onder andere vezels en kalium.

 

Tonijn

Een gezonde vette vis vol omega-3. Voeg een handje gekookte volkorenpasta toe voor extra koolhydraten en vezels.